Sergiusz Osmański,
29. 10. 2010
| na co dzień

Profesjonalny makijaż do pracy – wg anglosaskich standardów

A cóż to takiego? – zapytacie.
Dobieranie do siebie kolorów może być zabawą, w której wiele zagrywek jest dozwolonych. Sukces w komponowaniu kolorów nie jest jednak przypadkowy – nawet makijaż ma swoje naukowe teorie…:-)

Prekursorami analizy kolorystycznej byli Anglosasi. To oni określili na czym ona polega i wprowadzili ją do wizażu. Zasady tej analizy są bardziej lub mniej ważne w trendach, jednak pod koniec XX wieku można było zaobserwować wyraźne nawiązanie do motywów charakterystycznych dla stylizacji anglosaskiej.

Trójkątna teoria

Anglosasom zawdzięczamy jeszcze jedną istotną technikę stosowaną obecnie w makijażu. Na przełomie lat 80. i 90. stworzyli oni pojecie dwóch trójkątów wyznaczanych w kobiecej twarzy, Właśnie ta teoria powinna być ważnym elementem makijażu kobiety biznesu.

W twarzy kobiecej wyróżniamy dwa trójkąty.

Trójkąt managerski - tworzony przez poprowadzenie dwóch linii od czubka nosa poprzez zewnętrzne kąciki oka. Ten trójkąt zdecydowanie akcentuje nam zarys oczu.

Trójkąt osobisty – tworzony przez linie poprowadzone od czubka nosa poprzez zewnętrzne kąciki warg.

Makijaż do pracy

Z tych dwóch trójkątów, w pracy zdecydowanie zaznaczony powinien być pierwszy – managerski. Ma to swoje też uzasadnienie psychologiczne, w pracy spotykamy się z potencjalnym klientem, rozmówcą, chcemy przyciągnąć jego wzrok poprzez mocniejsze zaznaczenie zarysu oczu.
Różnego rodzaju kredki, cienie, rozświetlacze, maskary podwijające i pogrubiające rzęsy mają sprawić, że ten trójkąt managerski wychodzi na plan pierwszy w twarzy kobiety.
Usta natomiast pozostają na planie drugim. W makijażu do pracy preferujemy bezpieczne kolory błyszczyków i szminek, ponieważ mają one tylko w naturalny sposób podkreślić pigmentację warg, dodać błysku i spowodować, że usta wyglądać będą na wypielęgnowane.

Trójkąt osobisty (w którym są usta) jest zarezerwowany dla makijaży koktajlowych i wieczorowych, gdzie rzeczywiście usta mogą być ubrane w kolor, a zarys oczu może zejść na drugi plan.

Makijaż ust bizneswoman ogranicza się do bardzo spokojnej kolorystyki, jak gama śmietanowych beżo-brązów połączonych z różem indyjskim. Są to koloryty najbardziej zbliżone do naturalnych odcieni cery i pigmentacji warg i dzięki temu dają bardziej efekt wymodelowania twarzy, aniżeli mocnych akcentów.
Intensywny makijaż ust przez silne plamy kolorystyczne, mógłby się po kilku godzinach utlenić się i zmienić na przykład kolor, nie mówiąc o tym, że właśnie te wszystkie wyraźne plamy i silne odcienie w świetle jarzeniowym, będą wyglądały bardzo niekorzystnie. Dlatego ograniczając się do beżo-brązów, złocieni i bardzo neutralnych kolorów, budujemy makijaż w sposób bardzo profesjonalny. Uzyskujemy efekt 3D naszej twarzy, jest ona wymodelowana, pięknie układa się na niej światłocień, dzięki temu, że kolory te są pastelowe, neutralne, twarz jest rozświetlona, czyli przez cały dzień wygląda na wypoczętą, pełną blasku. Ponadto taka kolorystyka należy do gam ciepłych, czyli w zimnym jarzeniowym świetle, makijaż będzie wyglądał zdecydowanie bardziej naturalnie, nie będzie podkreślał zmęczenia ani go dodawał, wręcz odwrotnie, będzie silnie odbijał światło, czyli nadawał efektu naturalności i świeżości.

A więc – do dzieła!

blogmakijaz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.



9 − = pięć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>